3rd Tag.. Dari AtieLa yang Kreatif!

Thursday, November 13, 2008

Tag ni sangat menarik tau.. die wat sendiri.. sgt best! tajuk die


"Kiranya Ku Mampu"
Version Mimie Kusya

MySpace
Here ya go.... tag nye berbunyi begini...

Seandainya kita bercerita tentang barangan keperluan dan harta kebendaan memang xkan habis..kenapa? sebab manusia mcm kita ni memang xkan puas dengan benda2 cani..macam saya la, kiranya ku mampu.. macam2 benda saya nak miliki..ada y penting dan ada juga yang xperlu..hurm..tibe-tibe saye berfikir...
Kiranya ku mampu:
1.Mahu miliki apa??
2.Alasan mahu memilikinya ??
3.Bagaimana untuk mencapainya??

okay.. ni jawapannye..hehe


1. Rumah yang cantik

Alasan: tak kire kicik ke besau ke.. nak hidup bahagia bersama insan tersayang.. nakbina rumah tangga yang sempurna.. hee.. nak decorate rumah saye cantik2.. saye memang suke hias rumah.. suke2!
bagaimana: Alamak.. adeh. tp.. kene simpan duit bnyk2 la.. dapat gaji nanti takley boros.. nak capai impian kene bersusah2 dahulu kan.. lame nih nak kene kumpul duit baru dpt..


2. Satu Bilik yang Dipenuhi Baju yang Cantik2
Alasan: Sebab saye suke sgt baju2! terpengaruh dgn television show MTV Cribs.. suke tgk dorang ade bilik khas untuk baju2 n kasut..heee
Bagaimana: Beli sikit2..lame2 jadi banyak..dan boleh simpan dalam sebuah bilik..hehe



3. Video Camera

Alasan: supaya dapat rakamkan detik2 terindah dalam hidup.. bile dah tue nanti.. then tgk balik..wah sgt nostalgic tau
Bagaimana: bile dapat gaji nanti.. 1st thing nak beli ialah video cam! dengan duit sendiri..hehe


4. Koleksi2 Perfume & Barang Makeup Berjenama

Alasan: mahu kelihatan lebih menarik dan berkeyakinan diri
Bagaimana: perlu simpan duit n bile smpai tahap dah cukup nak borong banyak2.. bleh la borong sume tuu.. terutamanye perfume.. saye giler perfume!


5. Nak melancong ke luar negara

Alasan: pegi haji rukun ke-5.. parents mungkin dpt g tahun depan Insyallah.. saye bile lagi..hehe nak g dgn yang teristimewa..then kalu dpt pegi ke luar negara..bestnyer! teringin sgt nak melawat negara orang...
Bagaimana: hem, pegi haji perlukan mase yang lame nak simpan duit.. tp slow2 insyallah.. then melancong jugak perlukan duit yang bnyk jugak.. dapat kumpul duit then dpt pegi sekejap pon takpe..heee sonok!


So...

Saya ingin memiliki semua yang saya sebut diatas.

Alasan: supaya saye dapat menikmati hidup didunia sepenuhnya sebelum menempuh dunia yang kekal abadi

Bagaimana: Belajar rajin2, dapatkan kerja terbaik supaya dapat gaji yang banyak dan seterusnya mampu memiliki ape sahaja yang diidamkan.. yeay!



p/s: hehehe.. kite dah jawab iela..da jawab sekreatif mungkin tau.. ni je yang kite reti..gile harta btulla saye! ahahaha
skrg giliran saye lak nak tag org.. first time ni tau tag org.. haaa.. nak jwb lebih dr 5 pon takpe.. ikut kemampuan masing2 la okay.. hehehe saye nak tag

JIJIE
ALAN
MARDHIA
DILL
ANNA
MIERA
IENAZ
LIEZA
DYLLA
ROSE
SIS NAD
LIQUID

6 comments:

diLL said...

wewiiit~~ wewiittt~

mimie kusya said...

awwwww.. hehehe

Atiela razmie said...

huhu..thanks..wah puji saya lebih ni..hehe :P may ur wish come tru~!!
so..blaja pandai2 k..pastu da kaya blanje sy eskrem..hehe

mimie kusya said...

wuyooo..heheh amin2! insyallah! belanja eskrem manyak2! yeay!

Liquid said...

waa... byk... hee.
i hope all ur wish will come true ea.
lastly, tq taw tag, t sy wat. =)

mimie kusya said...

tq nuar! wat tau.. nak tau pe u wish for.. ehehe

The LiFe oF MimiE KuSya Copyright © 2009 Designed by Jijie Thejijie for Mimie Kusya Copyright by Mimie kusya