Family Holiday

Friday, December 12, 2008

Haiii! Im Back! hehehe.. dah selamat sampai malam semalam kat umah ni.. what a long journey.. fuh! Well, its been a week then.. ingat nak update smlm tapi sangat tak larat.. naik lenguh kaki yang panjang ni dalam Naza tuh.. kalu dlm kerete,agaknyer memang tak bleh jalan da seminggu kaki nih duk berlipat..kekekeke.. Hari ni dapat jumpe akhirnye, adik Aina n Baby Rayyan! Waw! tak lepas dorang dari pelukan aku hari ni.. ihihihihi.. Ohw i promised i will story you bout my holiday rite.. tp cite sket2 jelah.. Banyak sangat citernye.. Okay, selama seminggu tuh aku pegi bukit Fraser, balik kampung n then pergi Kuala Terengganu.. hehehehe

5-6 Disember - bertolak naik ke Bukit Fraser.. On da way naik bukit yang jalan die simpang siur macam ular tu, aku teruwek la pulak.. silap aku gi minum susu mase sarapan,dah tahu diri tak sihat.. muahahaha.. asyik kene ejek oleh adik2 ku.. cessss... lepas teruwek tuh, barulah rase lega.. bile dah smpai atas kaki bukit, aku tgk tak ramai sgt org.. myb org takut naik tempat tinggi2 sekrg,tahu2 lah kan musim hujan ni bnyk tanah runtuh.. Cakap pasal tanah runtuh tu plak, sehari sebelum kitorg naik, ade tanah runtuh kat salah satu jalan naik ke Bukit Fraser.. so kene gune jalan alternatif lain..kereta yang nak gune jalan tuh, kene ikut turn.. pukul 3 ptg, baru turn kereta yang nak naik boleh jalan kesana. Syukur tak de paper berlaku sepanjang kiteorg kat atas sane.. Hemm sebab aku masih lagi demam, sejuknye,, hadoihh tak tertahan seyh.. tu pon mujur blek hotel takde aircond.. Petang lepas sampai tu, kiteorg trus jalan2 sekitar kawasan. Sangat indah permandangannye... fuh! sekarang ni kawasan tu tgh bnyk wat construction bagi lebih menarik untuk dikunjungi kelak..heheheh.. last2 family aku decide balik kampung trus sbb kat atas tu tak bnyk tempat nak pegi.. pukul 12 tghr kiteorg trun, so bermula la perjalanan yang sgt panjang..

Photobucket PhotobucketPhotobucket Photobucket
6-10 Disember - perjalanan dari Bukit Fraser amik mase yang lame sgt sebab smpai2 kat bwh tu, kereta sesak sgt2.. tak sangka plak ramai giler org balik kampong raye haji nih.. memang sesak nak mampuih.. bayangkan, perjalanan yang amik mase 5 jam jadinyer 10 jam.. perghh.. and then bayangkan 2 lane jadi 4 lane or 5 lane.. memang giler argh.. tak pernah aku tgk jam truk mcm tu dalam hidup aku.. dalam pukul 11 mlm, baru sampai rumah atuk aku.. wah! syukur alhamdulillah! hehehe.. sehari sebelum raye haji, aku siap bersihkan umah atuk aku, tertunggeng2 kemas.. ahahaha.. mlmnyer aku n family trus same2 masak.. Esoknye, selepas solat hari raye, family yang lelaki, pergi sembelih lembu.. Wah! lame tak raye haji kat kampong.. dah dekat 8 tahun raye haji kat kl.. kebetulan tahun ni jatuh mase cuti sekolah, tu yang dpt balik.. huiiih.. best2..
Photobucket
tadaa.. da siap kemas umah atuk
kemas umah nenek sebelah ayah pulak
10-11 Disember - Hari ni family aku decide nak balik KL ikut kuantan.. So kiteorg stay sehari kat Terengganu.. Jalan-jalan sini jap.. aku sgt suke Terengganu sebab negeri ni sgt bersih ..Kiteorg gi melawat Taman Tamadun Islam.. yang ade Masjid Kristal & Taman Monumen.. taman monumen tu ade himpunan model masjid2 terkenal seluruh dunia..mase beli tiket masuk tu, dapat passport.. cewah.. memang mcm btul2 nak melancong ke seluruh dunia tuuu.. bergambar sakan plak..hehehehhe.. aku beli ole2 untuk org tersyg aku.. hee... mlmnyer kitorg jalan2 tepi pantai.. Wah! syok nyer angin sepoi2.. esoknye, on da way balik, kiteorg borong keropok losong.. hehehe... pastu dlm kul 10.30 mlm, kami smpai la KL..
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket
~THE END~

Liquid said...

waa cam besh jek, lame dh x ge bukit fraser 2... dlu kecik2 ge suke sgt. hee.
tingin nk ge masjid kristal tu tp x jejak2 lg kt tragganu neh... huhu =P

Mimie KusyA said...

ohoo.. hehehe.. kite baru first time..heee.. heemm.. ade mase cuti g la lawat Terengganu.. n g tgk masjid kristal.. visit terengganu meh.. best!
(promote negeri sendiri)

ARNI YUSNITA AHMAD said...

woowww saya nak pergi terengganu juge ;) been there once saja, sedey betul. mmg family type yang tak berjalan.

Mimie KusyA said...

ohoooo..takpe2 arni.. nnti ble da berkeluarga,ajak jalan2 seluruh malaysia okay.. bnyk sgt tempat2 best..heee..jom cuti2 malaysia!

Fly said...

bestnye gi bercuti..dengar cite sampai demam..anyway hepi weekend

hannah joe said...

oho..
syok nya bercuti.
bercuti sungguh.
da lama xg trgganu.
last pg 2004 kot.
rindu kat pantai batu buruk.

Kapten Luffy said...

hehehe.. kesian lak cuti2 demam. teruwek plak tu

Attila razmie said...

huhu..jauhnya dia pusing berjalan2..=) ni demam lg ker? huhu

Mimie KusyA said...

Fly: heee..demam coz kene ujan..kih3..yup happy weekend jugak!

Hannah: heluu hannah.. ohoo kalu ade peluang g visit terengganu, jgn lepaskan okay.. terengganu dah makin cantik!

Kapten: yer..sgt kesian..tp kejap je le demam.. adeh

Attila: heee.. a'ah..tula namenye cuti2 malaysia.. gi pahang, pastu g besut, then g terengganu.. lastly balik kl..hik3.. ohh nop darl.. da sihat alhamdulilah

Mardhia Yusof said...

wahh..best tuh holiday kt fraser hill..=D

Mimie KusyA said...

heee..best gak la mardhia.. tp g sehari jer.. sbb kawasan bnyk tgh renovation.. so kawasan yang bleh g sket je.. hehe

The LiFe oF MimiE KuSya Copyright © 2009 Designed by Jijie Thejijie for Mimie Kusya Copyright by Mimie kusya